Hiperzöld: üzleti fenntarthatósági online portál indult
Csulák DóraÚtmutatók, ESG témák szervezeteknek, élő számlálók az induló tartalmak között
Hiperzöld néven új üzleti-szervezeti fenntarthatósági portál indult. Az online oldal a fenntarthatóságot a saját jól felfogott érdekükben komolyan vevő szervezeteknek, vállalatoknak, szakembereknek kínál gyakorlati, friss, hasznos, néha létfontosságú információkat, útmutatókat, jógyakorlatokat.
Ha valaki tényleg érteni akarja, milyen törvényi, gazdasági, társadalmi változások zajlanak a zöld színtéren, az hogyan érinti őt és üzleti tevékenységét, és miként tudja saját javára fordítani, annak fontos lesz rendszeres olvasóvá, felhasználóvá válnia.
A Hiperzöld a környezeti fenntarthatóság mellett az ESG (Environment, Social, Governance, azaz környezet, társadalom, vállalatirányítás) mindhárom betűjével foglalkozik. Tehát a társadalmi és vállalatirányítási témakört elemző anyagok is hangsúlyos helyet kapnak.
2023-ban azt a világot éljük, amelyben a munkavállalók, befektetők és a vevők elvárása az, hogy a terméket és szolgáltatást kínálók, sőt, a közigazgatás, a közintézmények is foglalkozzanak azzal, tevékenységük milyen hatással van a bolygóra, így mindannyiunk életére és gyermekeink jövőjére. Erről számot adhatnak fenntarthatósági jelentésben, ESG pontszám formájában, audittal és tanúsítvánnyal. De a lényeg minden esetben az, hogy valós lépések, akciók, a működésben és vállalati kultúrában ténylegesen megmutatkozó változások álljanak ezen állítások mögött.
Az, hogy a fenntarthatóság milyen húsba vágó kérdés lett, a portál egyik cikke illusztrálja: egy felmérésben 30 ország 3 ezer vállalatának vezetőjét kérdezték, és kiderült, hogy 50%-uk éves bónusza már ESG-célokhoz kötött. Ez a trend Magyarországon is erősödni fog. A fenntarthatóság a vállalatok életének meghatározó tényezője lett, amely minden piaci szereplőt érint. Rohamosan megindult a szakmai képzések, az ismeretterjesztés, a gyakorlati
megoldások terjedése is. Magyarországon is rohamosan bővül a fenntarthatósági szakembereket, menedzsereket kereső cégek, intézmények köre, a nagy tanácsadó cégek most építették ki „sustainability” csapataikat.
Így a fenntarthatóság mára szakma lett, és e szakma referenciaként szolgáló médiája pedig szándéka szerint a Hiperzöld. Ezt pedig korszerű formában teszi. Cikkei, elemzései, útmutatói érdekes vizuális formákkal lesznek emészthetők, példaképekkel készített interjúk, sikersztorik, a későbbiekben pedig a videós tartalmak sem maradnak el.
Különlegességet jelent a lap HZ Index nevű oldala, amelyben élő számlálók és folyamatosan bővülő, alapismereteket bemutató infografikák találhatók. Az élő számlálók, köztük például az, hogy hány Föld bolygó tartaná el az emberiséget vagy hogy mennyibe kerül semmit sem tenni a klímaváltozás ellen, együttműködésben készül a dán The World Counts oldallal. A lap további rangos, nemzetközi fenntarthatósági intézményekkel, médiával működik majd együtt – ezekkel még folyamatban vannak a tárgyalások.
A Hiperzöld a nyári hónapokban ingyenesen elérhető tartalmakat szolgáltat, szeptembertől azonban e tartalmak jelentős része, útmutatói, hírlevele és zárt csoportja csak előfizetéssel lesz elérhető.
A lap főszerkesztője Mehlhoffer Tamás környezeti és társadalmi fenntarthatóságra szakosodott kommunikációs és médiaszakember, fenntarthatósági menedzser. A hazai bevezetés után a tervek szerint a fenntarthatósági portál a környező országokban is elindul.