Hiperzöld: üzleti fenntarthatósági online portál indult

Csulák Dóra

Útmutatók, ESG témák szervezeteknek, élő számlálók az induló tartalmak között


Ha valaki tényleg érteni akarja, milyen törvényi, gazdasági, társadalmi változások zajlanak a zöld színtéren, az hogyan érinti őt és üzleti tevékenységét, és miként tudja saját javára fordítani, annak fontos lesz rendszeres olvasóvá, felhasználóvá válnia.

A Hiperzöld a környezeti fenntarthatóság mellett az ESG (Environment, Social, Governance, azaz környezet, társadalom, vállalatirányítás) mindhárom betűjével foglalkozik. Tehát a társadalmi és vállalatirányítási témakört elemző anyagok is hangsúlyos helyet kapnak.

2023-ban azt a világot éljük, amelyben a munkavállalók, befektetők és a vevők elvárása az, hogy a terméket és szolgáltatást kínálók, sőt, a közigazgatás, a közintézmények is foglalkozzanak azzal, tevékenységük milyen hatással van a bolygóra, így mindannyiunk életére és gyermekeink jövőjére. Erről számot adhatnak fenntarthatósági jelentésben, ESG pontszám formájában, audittal és tanúsítvánnyal. De a lényeg minden esetben az, hogy valós lépések, akciók, a működésben és vállalati kultúrában ténylegesen megmutatkozó változások álljanak ezen állítások mögött.

Az, hogy a fenntarthatóság milyen húsba vágó kérdés lett, a portál egyik cikke illusztrálja: egy felmérésben 30 ország 3 ezer vállalatának vezetőjét kérdezték, és kiderült, hogy 50%-uk éves bónusza már ESG-célokhoz kötött. Ez a trend Magyarországon is erősödni fog. A fenntarthatóság a vállalatok életének meghatározó tényezője lett, amely minden piaci szereplőt érint. Rohamosan megindult a szakmai képzések, az ismeretterjesztés, a gyakorlati
megoldások terjedése is. Magyarországon is rohamosan bővül a fenntarthatósági szakembereket, menedzsereket kereső cégek, intézmények köre, a nagy tanácsadó cégek most építették ki „sustainability” csapataikat.

Így a fenntarthatóság mára szakma lett, és e szakma referenciaként szolgáló médiája pedig szándéka szerint a Hiperzöld. Ezt pedig korszerű formában teszi. Cikkei, elemzései, útmutatói érdekes vizuális formákkal lesznek emészthetők, példaképekkel készített interjúk, sikersztorik, a későbbiekben pedig a videós tartalmak sem maradnak el.

A Hiperzöld a nyári hónapokban ingyenesen elérhető tartalmakat szolgáltat, szeptembertől azonban e tartalmak jelentős része, útmutatói, hírlevele és zárt csoportja csak előfizetéssel lesz elérhető.